vrijdag 17 juni 2016

All in Red


Voor wie het nog niet wist: ik ben een Belgische die in Nederland woont en ben getrouwd met een Nederlander. Allebei houden we van sport (kijken) en van voetbal in het bijzonder. Onze kinderen hebben de dubbele nationaliteit. Al doet Nederland aan dit EK niet mee, bij ons in huis heerst er dus toch EK-koorts. Voor de eerste deelname aan een EK sinds jaaaaaren van mijn nationale team had ik al langer het plan om voor mijn jongens een Rode Duivels shirt te maken. Even leek het huidige gebrek aan tijd om te naaien roet in het eten te strooien. Maar op de openingsavond van Euro 2016 gunde ik mezelf een naai-avond met de eerste wedstrijd op de achtergrond.


Uiteraard greep ik hiervoor naar het Billie-patroon van Zonen09 dat op korte tijd - terecht - een vaste waarde in naailand geworden is. Deze keer echter geen raglanversie, maar wel een gewone met ronde hals. Voor de kleuren liet ik me inspireren door het officiële shirt van de Belgen. De zakjes naaide ik erop om het rode wat te breken en zo nog wat meer te spelen met de Belgische driekleur. Ik bracht een subtiel verschil tussen de twee aan door te spelen met de kleuren van de zakjes.


Niels wilde het t-shirt meteen aan, maar hij moest wachten tot de eerste wedstrijddag van de Rode Duivels. 's Morgens was er nog even tijd voor een snelle fotoshoot van mijn twee jongens en wat zaten daar leuke foto's tussen. Wees dus voorbereid op een overload aan foto's.



 




Ik ben zelf heel blij met en trots op het resultaat, én voorzie dat deze t-shirts nog vaak gedragen zullen worden. Ze zijn ondertussen al gewassen en hangen klaar om zaterdag opnieuw gedragen te worden. En hoe voel ik me na de eerste verloren wedstrijd? Ik blijf hoop houden. In 1988 verloren de Nederlanders immers ook hun eerste wedstrijd maar werden uiteindelijk toch Europees kampioen...


Patroon: Billie van Zonen09
Maten: Niels: maat 122 small, 4cm verlengd - Kasper: maat 92 standaard, 3cm verlengd
Stof: zwarte, gele en rode tricot

Follow on Bloglovin

6 opmerkingen:

  1. Ja tof! Het was oa uwe foto die mij inspireerde tot het maken van een Duivelshirt voor de zoon (gister juist geblogt :) )! Hier juist een nederlandse die in Belgie woont..Dus blij dat we in ieder geval hier mee kunnen juichen (althans, als er iets te juichen gaat komen, haha)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof! Ik ga misschien ook nog eentje maken voor Giel, want woensdag moet hij in thema naar school, nu nog de energie en de tijd vinden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuke shirts! Ik hoop voor je dat er nog veel wedstrijddagen komen waarop ze deze kunnen dragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof! Nu kunnen ze zich volop inzetten als supporter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Ik kan geloven dat ze die standaard aan willen, Billie is een topper en dan in de driekleur! Dat schrijf ik met ondertussen de kwartfinale op de achtergrond, fingers crossed!

    BeantwoordenVerwijderen