donderdag 17 december 2015

Selfish sewing: een cactus Lotta



In mijn ideale wereld maakte ik heel snel een tweede versie van deze rok; het was slechts een kwestie van tijd vinden in de echte wereld (als iemand een winkel weet waar ze die verkopen, let me know). Al bij al heb ik die tijd toch redelijk snel gevonden en wel al in augustus tijdens een naaidate met dezelfde vriendin als met wie ik de workshop bij Marte volgde. Hiep hiep hoera voor naaidates, dan kom je nog eens ergens toe. 


Deze keer maakte ik een medium; de large zat toch vrij ruim en ik was bang dat ik nog wat zou afvallen rekening houdend met het sporten dat ik van plan was weer op te nemen. Gelukkig paste ik de rok wel even tussendoor, en die bleek toch wat krap te zitten, dus was het lostornen geblazen en dan heb ik het bovenste gedeelte op een halve centimeter ipv een hele centimeter naadwaarde genaaid. De rok zat als gegoten. Let wel zat. 
Toen ik em vanmorgen aan deed, zat hij weer wat krap. (Van dat sporten is nog steeds niets in huis gekomen. Een verrekte linkerenkel die er wat lang over deed om te herstellen en het ongeluk van eind oktober hebben daar een stukje voorgestoken. Maar ik geef de moed niet op, ik blijf me voornemen om weer in gang te schieten. Ooit.) 



Vorige week had ik mijn Monaluna rok aan en die zit dan weer ruim, niet in die mate dat ik de rok niet meer kan dragen, nee hoor. Het ruim zitten heeft enkel tot gevolg dat de rok nogal makkelijk draait. Ik heb een derde Lotta op mijn programma staan (naast zoveel andere projectjes...) en daarvoor ga ik toch een large knippen maar dan met een grotere naadwaarde naaien (of bij het overlocken snijd ik er wat meer van af). Het feit dat ik een derde Lotta plan, geeft aan dat ik zeer tevreden ben over het model.


De foto's zijn genomen vlak nadat ik de rok maakte, in de zomer dus. Het was heerlijk weer toen. Maar nu het geen blotebenenweer meer is, hangt de rok niet doelloos in mijn kast. Integendeel, met een maillot of panty's gaat dit ook prima. 

Patroon: Lotta Skirt van Compagnie M
Stof: Moody Blues van Cloud9, van bij Cas&Nina. Rode stof en voering van op de markt.

Follow on Bloglovin

4 opmerkingen:

  1. Mooie rok, het model staat je idd super! Heel leuke combinatie met dat rood!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan, idd, heel leuk met dat rood!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof! En eigenlijk is het helemaal rokjes-weer nu (jammer genoeg, langs een kant). Blote benen misschien niet meteen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh! Wat een prachtig exemplaar is dat :).
    Ik zit met twee Lotta's in de kast waar ik even niet meer in pas, na het zien van deze mooie versies kriebelt het alvast om een passend exemplaar te maken. Lol, of misschien om toch te sporten, wie weet ;)

    BeantwoordenVerwijderen