maandag 24 augustus 2015

Verjaren in de zomer


Drie weken geleden was ik jarig. Verjaren in het midden van de zomer wil zeggen dat de meeste mensen op vakantie zijn en dat houdt me tegen om iets te organiseren. Meestal twijfel ik zo lang of ik wel of geen feestje zou houden dat er uiteindelijk weinig spannends gebeurt. Dit jaar sprak ik gelukkig toch op tijd uit dat ik eraan dacht om de vrijdag na mijn verjaardag wat mensen uit te nodigen. Mijn man spoorde me aan om zo snel mogelijk een mailtje uit te sturen zodat die mensen het al in hun agenda konden zetten. De details zou ik later mailen. 
Ik koos voor een ladies' only night en dacht aan een cocktail- of een sushi-workshop. Maar toen bleek dat je daarvoor met minimum 10 mensen moest zijn en ik maar aan 7 of 8 kwam, besloot ik op Pinterest wat inspiratie op te doen. Toen ik deze lampjes-slinger zag, besliste ik meteen die te maken omdat een DIY met restjes stof mooi bij mij past. Eerst was ik van plan om de lichtjes van onze kerstboom te gebruiken, maar dat waren er 180 en ook nogal klein. Ik ben blij dat ik uiteindelijk toch een snoer van 35 lampjes bestelde. Lang leven het wereldwijde web waar je ook in hartje zomer kerstverlichting kunt scoren! Ook al had ik het idee redelijk op tijd, toch werd het een last minute werkje (zoals wie mij via Facebook al kon merken). 



Ik kocht plastic bekertjes en maakte aan de hand daarvan een mal voor de stof. Ik knipte 35 boogjes uit restjes stof. Van elk restje weet ik trouwens nog wat ik ermee maakte!
Mijn man boorde gaatjes in de bekertjes. Die barstten daardoor wel wat, maar dat bleek uiteindelijk alleen maar goed om de lampjes te kunnen bevestigen.
In plaats van Podge Modge te kopen, kocht ik gewone knutsellijm en lengde die aan met water. Dat werkte goed.

Een vriendin die wat vroeger kwam, hielp met de lampenkapjes te bevestigen aan het lichtsnoer. Zij duwde de gaatjes wat open (hier kwamen de barstjes dus goed van pas) zodat ik er telkens een lampje in kon stoppen.


Ik wilde de lampjes aan de parasol bevestigen. Diezelfde vriendin had ook het geweldige idee om dat te doen met van die sluitingen waarmee je ook vuilzakken dicht doet. Dat werkte uitstekend!


Bij daglicht zag het er al erg gezellig uit. En in het donker kwamen de lampjes nog beter tot hun recht (maar dat is dan wel weer wat moeilijker op foto vast te leggen).


Ondanks, of misschien net wel dankzij, het kleine gezelschap werd het een hele gezellige avond. Ik had de hele dag in de keuken gestaan om tapas te maken (maar kwam er niet aan toe om daar foto's van te maken). Naast de lampjes zette ik ook lege wijnflessen met kaarsen her en der in de tuin. En twee Mexicaanse dekentjes als tafelkleed zorgden voor een kleurrijke noot. 


Op voorhand had ik het wel wat spannend gevonden of het wel zou klikken tussen de verschillende vriendinnen van wie de meesten elkaar niet kenden. Maar dat was onterecht. Er werd volop getetterd en gelachen. Toen het begon te regenen, kropen we met zijn allen onder parasol en bleven lekker droog. Dat is dan weer een voordeel van met niet zo veel te zijn!

Follow on Bloglovin

5 opmerkingen:

  1. Was n super gezellig feest.... En de tapas was heerlijk!
    -x- Mirke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een heel gezellig feestje en ik wil ook zo'n toffe lampjesslinger hebben.Waar heb je die lampjes besteld?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond de kerstlampjes hier: http://www.lampenonline.com/konstsmide-6302-100-led-lichtsnoer-warmwit-35-kerstverlichting

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor de snelle reactie ;-)

      Verwijderen