vrijdag 26 juni 2015

Pim, een retroshortje

Het eerste patroon dat ik maakte van Zonen09 was Pim, een leuk retroshortje. Dit was in de zomer van vorig jaar. Ik maakte er toen twee en nam me voor elk jaar enkele exemplaren te maken, omdat het een shortje is dat net iets anders is én makkelijk te maken. Op de valreep voor onze vakantie maakte ik dit exemplaar (en eentje in blauwe nicky velours, maar daar heb ik (nog) geen foto's van).
Deze short behoeft niet veel uitleg. Enkel een note to myself dat dit versie b in maat 110 is (ik heb maatlabeltjes maar vergeet die meestal in te naaien, dus bedacht ik me dat ik kan onthouden welke maat het door het steeds op m'n blog te noteren, kwestie dat ik weet wanneer ik de tweede zoon deze kleren kan aantrekken).


 




Niet allemaal even scherp omdat het snel moest gebeuren. Poseren is nog steeds geen favoriete bezigheid. Maar het shortje is wel speel-proof bevonden!

Patroon: Pim van Zonen09
Stof: tricot van Halsverkop, van bij Het Stoffenhuis

Follow on Bloglovin

1 opmerking: