donderdag 2 april 2015

Kraampakket: de jumpsuit



De jumpsuit van Kiind stond al heel lang op m'n to-makelijstje. Ik wou die zeker maken voor onze nummer 2, als die er ooit zou komen. En toen kwamen er twee baby'tjes aan, twee modelletjes dus om iets voor te maken. In het kraampakket kwam de "proefversie" te zitten, maar wat ben ik er trots op. De "proef" valt er niet aan te zien.

De eerste versie maakte ik in de naailes, zodat de naaijuf wat aanwijzingen kon geven daar waar de werkbeschrijving niet zo duidelijk was. 
Toen de jumpsuit klaar was, suggereerde iemand mij dat ik er zeker bij moest vermelden dat ik die zelf gemaakt had, want anders zou er gedacht worden dat die uit de winkel kwam. Dat is één van de mooiste complimenten die ik kan krijgen over mijn zelfgemaakte creaties.

Iets dat ik wel meegenomen heb voor volgende jumpsuits (die ondertussen al gemaakt zijn, binnenkort meer daarover), is het aantal kamsnaps (aka drukknopen): voor de eerste versie gebruikte ik er 3. Voor het kleine maatje (maat 56) is dit op zich wel oké, maar een 5-tal is toch beter.





Patroon: jumpsuit van Kiind.nl
Stof: tricot van bij Het Stoffenhuis

Follow on Bloglovin

4 opmerkingen:

  1. Yes, staat ook nog op mijn lijstje! Heel mooi Saskia!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is heel leuk om te maken, Cecile! En snel klaar. Ik heb al 2 exemplaren voor onze kleinste boef liggen. Binnenkort passen die hem. Ben benieuwd hoe die dan rond de luier zitten. En indien nodig pas ik een volgende exemplaar aan volgens deze tutorial: http://petrolandmint.blogspot.nl/2015/01/een-broek-met-een-ei-tutorial.html

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb uit deze stof ook een zomerversie voor mijn jongste zoon gemaakt. Ik heb er net een foto van op instagram gezet. Binnenkort uitgebreider op de blog.

      Verwijderen