zondag 22 februari 2015

Tipsy tasje nummer 2




En toen ging er weer een broer voor langere tijd naar het buitenland. Deze is naar Zuid-Afrika vertrokken om zijn steentje bij te dragen aan Zip Zap, een sociaalcircusproject. Ik hoefde het wiel niet opnieuw uit te vinden, want voor die andere reislustige broer maakte ik al een EHBO-tasje, deze kon dat zeker ook gebruiken. Aangezien het tasje voor dezelfde broer was als degene die de laptophoes bestelde, gebruikte ik dezelfde stoffen: jeans van een oude jeansbroek en dezelfde gordijnstof voor de bovenkant. Verder niet te veel poespas: eenvoud siert dit ontwerp. 
Maar wat doe je dan als je nogal laat bent beginnen naaien en daardoor geen kans hebt gehad om een fatsoenlijke foto van het eindresultaat te maken? Dan vraag je aan die broer om wat foto's te maken, in de zon, want in Zuid-Afrika is het nu zomer. 





Dankzij de Zo Geknipt Sew Along kreeg ik het idee om dit patroon ook te maken om naaigerief of knutselspullen of stiften of potloden of ... in te bewaren. Er zullen hier dus zeker nog exemplaren van volgen.

Eén ding nog: op welk moment voegen jullie je labeltje toe? Ik vind het nogal moeilijk inschatten waar ik dat moet plaatsen om het meer aan de zijkant te krijgen. Bij dit exemplaar heb ik het laten zitten; in tornen had ik - voor de verandering - écht geen zin.
Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten