zaterdag 20 december 2014

Kleine broek uit grote broek



Na het niet onverdeelde succes van de broekjes die ik aan de vooravond van de herfst maakte, had ik uiteindelijk toch niet meteen de moed om de Buckaroo broek uit Homemade Mini Couture te maken. Bang om weer energie te stoppen in een kledingstuk dat niet goed draagbaar zou zijn. Maar uiteindelijk ben ik wel beginnen knippen. Ik wilde zooo graag een broekje maken uit een oude jeansbroek. Ik koos een oude jeansbroek uit de enorme voorraad die mijn naaihoekje bevolkt. Wel goed dat het een extra breed exemplaar was, want uit een skinny jeans had ik het broekje niet kunnen halen.


Ik twijfelde over de maat: moest ik het patroon voor 3 of voor 4 jaar tekenen? Qua truitjes zit de zoon eerder op 4 jaar, maar qua broek zit ie een maat kleiner. Zijn taille is smal, maar hij heeft dan wel weer lange benen. Ik heb uiteindelijk toch voor 3 jaar gekozen, bang dat de 4 jaar veel te los rond z'n billen zou zitten. 
Het in elkaar zetten ging heel vlot. De valse gulp geeft de broek een wat gekledere look dan enkel een elastiek. Toen ik de broek knipte en naaide, was de zoon nog niet zo zindelijk en leek het mij handiger om een broek met een elastiek te maken, die hij zelf kon uitdoen. 


En toen was de broek klaar. Alleen de pijpen moesten nog omgezoomd worden en er moest nog een elastiek in de boordband geregen worden. Maar ik vond het model er toch niet zo leuk uit zien. Daarom heb ik de zoon niet geforceerd om de broek te passen om te kijken of de pijpen lang genoeg waren. De broek heeft lang onafgewerkt in m'n naaihoek gehangen. Tot m'n vrije week. Toen had ik de smaak zo te pakken, dat ik ook deze broek heb afgewerkt. Ik zoomde de pijpen een centimetertje om: broekspijpen die wat te lang zijn, vind ik wel leuk. En ik deed een poging om de taille van zoonlief op te meten. Op basis daarvan nam ik een elastiek van enkele centimeters smaller. 
Ziehier het eindresultaat:

Voorkant van de Buckaroo broek

Achterkant van de Buckaroo broek
Zoonlief had de broek nog steeds niet gepast, en mama was nog steeds niet overtuigd. Dus de broek werd op de stapel broeken in zijn kleerkast gelegd (en kwam al snel onderaan terecht), want in die dagen heb ik me toch niet kunnen inhouden en heb 2 broekjes en een truitje voor hem gekocht. Niet eens bij een groen merk, shame on me. Maar ik wilde niet dat onze boef door mijn halsstarrig voornemen in te kleine kleren zou rondlopen.
Deze week haalde ik de broek toch eens boven. En wat bleek toen ie em aanhad? Hij zit eigenlijk best wel leuk. Joepie! De broekspijpen hadden iets langer gemogen, maar de taille zit goed. Het model is dus voor herhaling vatbaar, en dan maak ik de pijpen gewoon wat langer. Ikke helemaal blij.
Wederom liet het model zich niet vrijwillig fotograferen, hier een onscherpe poging:





Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten