vrijdag 19 september 2014

De herfstcollectie is een ander verhaal



Ik heb geen kleren meer gekocht voor onze zoon, sinds mijn voornemen van eind april. Maar om nu te beweren dat ik zo ontzettend veel kleren voor hem gemaakt heb sindsdien. Dat ook niet. Ik maakte welgeteld 3 shortjes en 2 t-shirtjes. En oh ja, nog wat mouw-broekjes voor de zindelijkheidstraining (die trouwens met succes is afgerond: onze zoon is zindelijk! Zonder dat we die broekjes heel vaak nodig gehad hebben). De zomercollectie behoefde niet meer uitbreiding, aangezien ik vlak voor mijn voornemen een voorraad t-shirts gekocht had en de shorts van vorig jaar ook nog bleken te passen. 
De herfstcollectie is een ander verhaal. Ik heb al een poging gewaagd om broeken te maken, maar ik slaag er niet in het goede model in de passende maat te vinden. Binnenkort doe ik nog eens een poging. Hoeveel ik ook van uitdagingen hou, het moet wel leuk blijven en ik merkte dat ik er toch ook wel stress door had, soms. Totdat iemand me zei dat ik toch niet alles zelf hoefde te maken, dat ik toch ook ecologisch verantwoorde kleertjes kan kopen voor hem. Dat heeft me aan het denken gezet. En dankzij een aantal blogs die ik volg via Bloglovin, ben ik op een aantal hele toffe websites met groene kleren terechtgekomen. Ik heb me nog net kunnen inhouden om iets te kopen. Maar dat zal niet heel lang meer zo blijven...

Wat te denken van een shirt dat "Niels" heet? Te koop bij Lili Balou.

Of dit stoere t-shirt, te koop bij de Groene Kapoen? Maar zijn t-shirts in de herfst wel handig? 
Ik ben ook helemaal weg van deze omkeerbare trui van bij Groene Kapoen, maar krijgen we wel een echte winter dit jaar?...
In ieder geval heeft m'n zoektocht me wel wat rust opgeleverd. Ik hoef m'n voornemen niet helemaal te laten varen, mocht ik in uiterste tijdsnood komen en m'n zoon in klerennood.

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten