zondag 21 september 2014

Broekjes voor de herfst


Bij de komst van een nieuw seizoen heeft de zoon weer een lading kleren nodig. Ook al hoopte ik heel hard op een prachtige nazomer, toch heb ik eind augustus een aantal broekjes genaaid die voor de herfst bedoeld waren. Het resultaat was geen onverdeeld succes. Eentje is uitgedraaid op een short ipv een lange broek en een ander ziet er heel leuk uit maar is te klein.

Ik had twee patronen die ik wilde uitproberen.

Eentje van Kiind. Die broek maakte ik uit een lap ribfluweel die ik bij de kringloopwinkel vond. Ik had mijn intuïtie moeten volgen en moeten checken of het patroon wel lang genoeg was, maar ik wilde dat het vooruit ging en overtuigde mezelf ervan dat ik toch echt een patroon voor een lange broek had en dat ik me dus vergiste. Maar nee, hoor. Kijk zelf maar:


Gelukkig kregen we nog een echte Indian summer en heeft onze boef die short toch nog heel vaak kunnen dragen.

Het tweede patroon was dat van Made
Ik wilde het maken uit een oude jeansbroek. 

Toen ik die binnenstebuiten draaide, bleek de binnenkant leuker dan de buitenkant.


De broek werd tof, maar bij het passen bleek ie te krap rond het middel (wat zonder luier misschien wel goed was gekomen) maar ook de benen waren te kort. Geen materiaal om verder af te werken dus. Jammer, want het broekje ziet er echt leuk uit.


Misschien materiaal voor een tweede kindje.

Na twee mislukte pogingen om een goed model te vinden, heb ik het patroon van Made overal twee centimeter vergroot en nog eens gemaakt, maar deze keer uit een oud gordijn zodat ik geen stof zou verkwisten. Deze broek bleek veel te groot. 


Misschien dat ik het nog eens probeer met één centimeter extra ten opzichte van het originele patroon. Maar eerst staat de Buckaroo broek van Homemade Mini Couture op het programma.

Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Keep trying! Je komt er wel! Ik heb via een vriendin een goed en leuk patroon gebruikt. Zal eens vragen van waar ze het had. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen