zondag 13 juli 2014

Evaluatiemomentje

Een dikke 2 maanden ben ik bezig. Tijd voor een evaluatie. Hoeveel kledingstuks heb ik al voor mijn zoon gemaakt? Nul. Oei, heb ik het dan al opgegeven? Nee, ik heb zijn kledingkast nog eens kritisch bekeken, en toen bleek dat hij best nog genoeg T-shirts had. Geen reden dus om er nieuwe te maken. Zijn collectie shorts staat wel op uitbreiden. Hiervoor kocht ik het Pim patroon van Zonen09. Ik ben zo blij met deze website die zich alleen maar richt op patronen voor jongens (die door veel creatieve mama's ook tot de prachtigste exemplaren voor hun dochters worden omgetoverd, maar dat geheel terzijde), dat ik ondertussen ook de Theo en de Lars heb gekocht. Even vreesde ik dat het aan-elkaar-plakken van de patronen niet goed zou komen, het duizelde me door al die lijnen. Maar als je je daar dan op een zwoele zomeravond toch aan waagt, blijkt dat zo goed mee te vallen dat ik de Theo en Lars binnenkort ook in elkaar ga puzzelen.

Ik heb ondertussen ook een zomerkleedje voor mezelf gemaakt. De afwerking laat wel nog wat op zich wachten (zoals zo vaak). 
Ik maakte wat cadeautjes: 
voor een verjaardag
voor een vriendin
voor een andere vriendin

voor een kraampakket
 Telkens dook ik hiervoor in mijn stoffenvoorraad.

Ik kocht ook geen niet-biologische stoffen meer, alleen maar biologische of geen. Dat is ook een optie. Want uiteindelijk heb ik nog heel wat stoffen in huis. Ik ontdekte websites waar ik modieuze biologische kleren kan kopen om zo tot die groene kleerkast te komen. Ik neem vaker de fiets. Thuis proberen we zoveel mogelijk groenten bij de groenteboer te kopen, mét de boodschappentas zodat we geen plastic zakjes mee naar huis hoeven te nemen. 

Wat misschien nog wel de grootste impact van de start van mijn blog is, is het feit dat ik nu veel kritischer kijk of ik iets wel moet kopen. Vroeger (alsof 2 maanden een eeuwigheid geleden is) zou ik zeker een oranje shirt gekocht hebben voor mij én m'n zoon. Maar nu vind ik dat niet in mijn project passen en heb ik het niet gedaan. De dagen dat België op het WK speelde, droeg de zoon zijn Rode Duivels outfit vol trots. De dagen dat Nederland aan de bak moest, liep hij in het oranje rond. (Hij is nu eenmaal uit een gemengd huwelijk ontsproten) Hij bleek 2 oranje T-shirts, een oranje short en zelfs een oranje hoodie in zijn kleerkast te hebben. Voor de dag dat zowel België als Nederland in actie kwamen, kreeg hij een combo met rode broek en oranje T-shirt aan. Allemaal kleren die hij al had (zonder dat ik me daar bewust van was).

Na alle cadeaus is het nu tijd om kleren voor de zoon te maken. Wat shortjes voor onze short holidays in la dolce Italia. En met de ommeslag in het weer zijn lange broeken plots ook weer nodig. Eens kijken wat ik daarvan kan maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten