zondag 8 juni 2014

"Nieuwe" kleren zonder een cent uit geven

Ik streef tegenwoordig naar een "groene kleerkast". Deze heb ik niet van de ene op de andere dag. Ja, ik zou wel al m'n kleren die ik nu heb kunnen weg doen en vervangen door eerlijke mode, maar dat zou alles behalve groen zijn. Kleren die ik al heb en die nog in prima staat zijn, draag ik eerst verder. Indien nodig pas ik kleren zelf aan. 
Ik heb dit weekend van de haltertop van een kleedje, dat ik vorig jaar al korter maakte, gewone bandjes gemaakt. 

 Een ander jurkje maakte ik korter.

En lap! Ik heb er twee nieuwe kleedjes bij.

Als ik in de toekomst toch aan iets nieuws toe ben, ga ik niet meer shoppen op wehkamp.nl maar bij watMooi of Good Fibrations. Deze laatste website ontdekte ik in de weekendbijlage van de krant van drie weken geleden: de oprichter gaf een inkijkje in zijn financiƫn en vermeldde daarbij dat hij een webshop in duurzame kleding had opgezet, Good Fibrations. Mijn interesse was meteen gewekt en ik heb de site even gegoogled. Joepie! Weer een adresje erbij waarmee ik naar mijn groene kleerkast toe kan werken. Toen ik er voor het eerst een kijkje ging nemen, zag ik al meteen een leuk kleedje, maar ik heb me ingehouden. Afgezien van wat sportkleding heb ik op dit moment niks nodig. Groen is voor mij uiteindelijk ook consuminderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten