dinsdag 6 mei 2014

De lijn doortrekken


Nu ik me heb voorgenomen om duurzame kleren te maken, vind ik ook dat ik de lijn moet doortrekken. Recycleren doen we thuis al: kunstofverpakkingen (aka plastic), papier, glas, blik & drankverpakkingen worden elk gescheiden naar het milieuperron gebracht. Ik neem mijn lunch mee in een brooddoos ipv in aluminiumfolie. Een hele tijd geleden al hebben we alle lampen vervangen door spaarlampen. We zetten de (af)wasmachine(s) pas na 21u of in het weekend op. Ik was zoveel mogelijk op 40° (al zou 30° waarschijnlijk nog beter zijn, bedenk ik me nu) en meestal ook een kort programma want daarmee verdwijnen de vieze geurtjes ook. We drinken alleen kraanwater. Maar het kan nog beter: mijn grootste zonde op ecologisch vlak is dat ik nog te vaak de auto neem (al is dit sinds vorige week wel een Prius, die ook in het ecologisch plaatje past dus). Maar sinds mijn nieuwe voornemen heb ik toch al vaker de fiets ipv de auto genomen. Volhouden, Saskia!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten